Změny v evidenci školních úrazů od 1. září 2025
Od nového školního roku začne platit vyhláška č. 150/2025 Sb., která mění pravidla pro evidenci úrazů žáků podle vyhlášky č. 64/2005 Sb.
Klíčové změny od 1. 9. 2025:
-
Nová lhůta pro zápis do Knihy úrazů – do konce vyučovacího dne následujícího po dni, kdy se škola o úrazu dozví (u vícedenních akcí mimo školu až po návratu).
-
Místo podpisu se uvádí jméno a příjmení zapisujícího.
-
K povinným důvodům pro zápis přibývá úraz, u kterého je pravděpodobný vznik nároku na náhradu za bolest nebo ztížení společenského uplatnění.
-
Povinnost zasílat záznamy o úrazu a jejich aktualizace elektronicky do systému InspIS – nejpozději do 5. dne následujícího měsíce, přičemž zasílaný záznam obsahuje údaje podle přílohy vyhlášky s výjimkou podpisů.
-
Ruší se ustanovení o zápisu úrazu pouze na žádost zákonného zástupce.
-
Ruší se ustanovení o doplnění chybějících údajů do Knihy úrazů při zápisu.
Součástí vyhlášky je také nový vzor záznamu o úrazu, který začne platit až od 1. 9. 2026.
Znění vyhlášky najdete zde: Vyhláška č. 150/2025 Sb.